JavaScript is not enabled!...Please enable javascript in your browser

جافا سكريبت غير ممكن! ... الرجاء تفعيل الجافا سكريبت في متصفحك.

recent
اخبار عاجلة
الصفحة الرئيسية

رسالة معلم إلى وزير التربية والتعليم الدكتور طارق شوقى

رسالة معلم إلى وزير التربية والتعليم الدكتور طارق شوقى
ارسل معلم على صفحات التواصل الاجتماعى الفيس بوك رسالة لوزير التربية والتعليم للتضرر من ملاحظة الثانوية العامة وكان محتواها معالي الوزير الفاضل لو سمحت انا لو جالي مراقبة ثانوية عامة قسما بعزة جلال الله مفيش معايا فلوس ادفعها في المواصلات عشان اروح الملاحظة وانتظرها بعد ٦ شهور
واضاف المعلم قولي أعمل إيه لو جالي ندب أنا قاعد بدعى ربنا إن ميجيش جواب ندب عشان مش حقدر اروح عشان معنديش فلوس اخدها من البيت عشان أدفعها في المواصلات زي مابقولك كده والمثل الشعبي بيقول اللي يعوزه البيت يحرم علي الجامع



وذكر المعلم انه بدرجة خبير ٣٣سنة خدمة في التربية والتعليم يتقاضى راتب ٢٩٠٠جنيه ومتزوج ويعول خمس أفراد ويتسائل هل يكفى الراتب معيشة وكهرباء وغاز ومياه ومواصلات ثانوية عامة
واستغاث بالوزير قائلا "ياريت تتكرم عليه معالي الوزير لو شوفت منشوري تقولي أعمل إيه بالله عليك ومش بمثل ولا بعمل شو إعلامي كل اللي قولته حقيقة. مفيش حيلتي أي حاجة ناقص أقولك إيه تاني"
واختتم قوله انا في إنتظار ردك لو حضرتك بتشعر بمأساة المعلم مع العلم هاصرف باسعار ٢٠٢٠ مئات الجنيهات وهاقبض علي أساسي ٢٠١٤ ملاليم  

رسالة معلم إلى وزير التربية والتعليم الدكتور طارق شوقى

عاجل agel

سجل سيرتك الذاتيه واحصل على وظيفه مناسبه مع بيت كوم
تعليقات
    ليست هناك تعليقات

      الاسمبريد إلكترونيرسالة

      Slider