12/25/2017

وزير التعليم وترهيب المعلمين - زهران " المسئول الذى يخوف المعلمين ويهددهم بلقمة عيشهم يبقا فاشل "






اعرب الدكتور محمد زهران على صفحتة الرسمية على الفيس بوك عن ستيائة من تصريحات الوزير الاخيرة حول زياده اجور ومرتبات المعلمين بعد تصريحة لاحدى القنوات الفضائية بان المعلمين يعلمون براتبهم قبل تعيينهم ووافقوا على ذلك الراتب وليس من حقهم المطالبه بالزياده والا لما قبلوا العمل بالتدريس ، حيث ان المسئول اللي يخوف المعلمين بالأمن وتهديدهم في لقمة العيش ده مسئول فاشل !!!.
  وظائف حكومية جديدة اليوم واعارات للمعلمين لاتفوتك من هنا الان



انضم الى جروب - اتحاد معلمى محافظات مصر
المسئول اللي بيقول : المعلمين رضيوا بمرتباتهم دي ساعة التعيين ومش من حقهم يطالبوا بزيادات !! ، أقول لسيادته : الكلام ده لو احنا شغالين في مزرعة الفراخ بتاعة سيادتك كان يبقى معاك حق فيه ، لكن احنا شغالين في دولة لها مؤسسات وهيكل وظيفي وجدول أجور، ودستور نص على المساواة بين جميع المواطنين ، يعني المعلم من حقه يقبض زي سيادتك ، لأن له بؤ بياكل ويشرب زي سيادتك ، وله أولاد عايزين ياكلوا ويشربوا ويلبسوا ويتعالجوا زي ولاد سيادتك ، وعنده التزامات زي سيادتك ؟!!! ، وطالما المعلمين تبع دولة لها مؤسسات ووزارات وحكومة ، يبقى لما الكل يزيد في الدولة المفروض المعلمين يزيدوا ، إنما الموضوع مش فنجرة بؤ وخلاص ياسيادة المسئول . وبعدين ده أسلوب قمعي يؤكد أنك مسئول فاشل ، لا عندك رؤية ولا عندك حلول ، فلجأت لتخويف المعلمين وإرهابهم وتجويعهم ، اتقوا الله في عباد الله .


اعلانك هنا
  • التعليقات على الموقع >>>>>
  • تعليقات الفيس بوك
Item Reviewed: وزير التعليم وترهيب المعلمين - زهران " المسئول الذى يخوف المعلمين ويهددهم بلقمة عيشهم يبقا فاشل " Rating: 5 Reviewed By: هناء خيرى